Σχετικά με τo Αδάμαστο

Χωρίς να έχουμε την ψευδαίσθηση ότι το διαδίκτυο είναι ένα ουδέτερο μέσο επικοινωνίας και πληροφόρησης, θεωρήσαμε πως η ενημέρωση μιας ιστοσελίδας στις παρούσες κοινωνικές-πολιτισμικές συνθήκες, θα έδινε τη δυνατότητα σε κόσμο που ενδιαφέρεται, να έρθει σε επαφή με απόψεις που θεωρούμε σημαντικές και απελευθερωτικές. Έτσι κάπου στα τέλη του 2011 δημοσιεύτηκαν τα πρώτα κείμενα στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Απ’ την αρχή υπήρξε η πρόθεση να δημοσιεύονται σε μια σταθερή βάση τα κείμενα ή οτιδήποτε άλλο θέλαμε, σαν αναρχικός πυρήνας «σύμπραξη για την αναρχία», συμβάλλοντας έτσι στη διάδοση και προώθηση του αναρχικού αγώνα. Όμως είναι βασικό να τονιστεί ότι μέχρι τώρα για ό,τι υπάρχει στην ιστοσελίδα αυτή συνέβαλε ένας κύκλος ανθρώπων με διάφορους τρόπους. Πέρα βέβαια από τα κείμενα που δημοσιεύονται με την υπογραφή του συγκεκριμένου αναρχικού πυρήνα υπάρχουν επίσης διάφορες μεταφράσεις ξενόγλωσσων κειμένων και κείμενα γραμμένα από άλλες αναρχικές συλλογικότητες, μεμονωμένους αναρχικούς ή μη αναρχικούς. Για όποιον ενδιαφέρεται υπάρχουν σε αρχείο pdf ορισμένα από τα έντυπα που έχουμε δημοσιεύσει και κάποια βίντεο που έχουμε συνθέσει.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι για κάποιο διάστημα υπήρξε μια πρωτοβουλία με την επωνυμία «Άγρια φύση», η οποία διοργάνωσε μια σειρά παρεμβάσεων, μια εκδήλωση και συνέγραψε ένα έντυπο με τίτλο «ελεύθερη ζωή χωρίς εξορύξεις», το οποίο μπορεί κανείς να το βρει στην ιστοσελίδα.

Το περιεχόμενο και οι απόψεις που υπάρχουν στο «αδάμαστο» είναι μια προσπάθεια να κατανοηθεί αυτό που συντηρεί την κυριαρχία και πως θα μπορούσε να υπάρξει ένας τρόπος ζωής χωρίς εξουσία. Είναι αδύνατο να σχολιαστούν όλα τα ζητήματα με τα οποία ασχοληθήκαμε έως τώρα σε μερικές μόνο γραμμές, όμως θεωρούμε ότι είναι θεμιτό να αναφερθούμε επιγραμματικά σε κάποια τα οποία αναλύονται εκτενώς στα διάφορα κείμενα.

Έχουμε λοιπόν την άποψη ότι η αναρχία δεν σχετίζεται με κάποιο πολιτικό ή οικονομικό σύστημα ούτε είναι μια ιδεολογία για την συντήρηση των δομών του πολιτισμού. Η αναρχία γίνεται αντιληπτή σαν η αρμονική κατάσταση και σχέση των ανθρώπων με τον υπόλοιπο φυσικό κόσμο, δηλαδή σαν ένας ελεύθερος τρόπος ζωής χωρίς κάποιο τεχνικό σύστημα και πολιτικούς θεσμούς. Έτσι η αναρχία δεν σχετίζεται αλλά αντιτίθεται στο κράτος, τις πόλεις, τη μαζική κοινωνία, την συστηματοποιημένη εξημέρωση του φυσικού κόσμου, τον συστηματοποιημένο καταμερισμό εργασίας και όλες τις ιδεολογίες που προάγουν την ανωτερότητα του ανθρώπου προς την υπόλοιπη φύση ή την ανωτερότητα κάποιων ανθρώπων προς άλλους ανθρώπους.

Το πρόταγμα για ολική απελευθέρωση είναι μια προσπάθεια να καταδειχθεί ότι απαιτείται συνολική αντίληψη της έννοιας της ελευθερίας που να αφορά ολόκληρη τη βιόσφαιρα (Γη, πανίδα και χλωρίδα) και όχι μόνο μια μερίδα ανθρώπων. Επομένως το τεχνοβιομηχανικό σύμπλεγμα που σήμερα κυριαρχεί στον πλανήτη είναι βασικός αντίπαλος σε όσους επιδιώκουν ή θέλουν έναν ελεύθερο και αρμονικό κόσμο.

Πολύ βασικό είναι να είμαστε αναλυτικοί όσο έχει να κάνει με τους θεσμούς στους οποίους αντιτιθέμεθα. Επειδή, για παράδειγμα, υπάρχουν απόψεις που υπόσχονται απελευθέρωση προϋποθέτοντας την ύπαρξη μαζικής κοινωνίας, βιομηχανικής παραγωγής, φυλακών και κλουβιών ή ακόμα και απόψεις που προτάσσουν την αρμονική συμβίωση του ανθρώπου με τον φυσικό κόσμο θεωρώντας αναγκαία συνθήκη την ύπαρξη πόλεων, κρατών ή τη συστηματοποιημένη εξημέρωση κτλ.

Η έννοια του «αναρχοπρωτογονισμού» είναι μια ιδεολογική και τυποποιημένη ορολογία γι’ αυτό και δεν την αποδεχόμαστε. Επίσης δεν ταυτιζόμαστε με έννοιες όπως αναρχισμός, αναρχοκομουνισμός, ατομικισμός, μηδενισμός, αντισπισισμός, αντιφασισμός ή αντιρατσισμός. Για την κάθε μια από αυτές τις έννοιες έχουμε διαφορετικές απόψεις, όμως γενικά τις αντιλαμβανόμαστε όλες ως κλειστά θεωρητικά σχήματα που δεν επιτρέπουν την συνολική σκέψη και σε κάποιες πτυχές τους (άλλες λιγότερο και άλλες περισσότερο) συγκλίνουν με τα ιδεολογήματα της κυριαρχίας. Θεωρούμε αναγκαία για μιαν ελεύθερη ζωή την παύση όλων των μορφών διαχωρισμού, οι οποίες δομούνται πάνω στο διαχωρισμό ανθρώπου-φυσικου κόσμου που επέφερε ο πολιτισμός.

Για τη διάχυση του αναρχικού αγώνα προκρίνουμε τη δημιουργία αναρχικών ομάδων, αλλά όχι Μαζικών Οργανώσεων, Οργανώσεων ένοπλης πρωτοπορίας ή εξουσιαστικών σχηματισμών οποιουδήποτε τύπου.

Θεωρούμε ότι η θεματολογία της αναρχικής θεώρησης δεν έχει όρια ούτε κατηγοριοποιήσεις, οπότε είναι σημαντικό να αναπτύσσονται απόψεις σχετικά με ό,τι αφορά την απελευθέρωση, την εναντίωση στον πολιτισμό, τις διάφορες κουλτούρες που ανέπτυξαν οι άνθρωποι, τη βιόσφαιρα και την ύπαρξη συνολικά.

Η ζωή είναι κάτι το ενιαίο ενώ η κυριαρχία για να επιβάλλεται και να διατηρεί τον έλεγχο θέτει διαχωρισμούς διαφόρων ειδών. Γι’ αυτό οι σκέψεις και οι θεωρήσεις μας αν δεν έχουν μια σαφή διασύνδεση με την ολότητα της ύπαρξης, δηλαδή αν δεν είναι ολιστικές, πάει να πει ότι απλά εγκλωβιστήκαμε στον κατακερματισμό που συντηρεί η κυριαρχία ή κατά μια άλλη ερμηνεία επιδιώκουμε να τον διατηρήσουμε. Η αναρχία σαν ιδέα προωθεί την καταστροφή της κυριαρχίας και όχι την προσαρμογή με ευνοϊκούς όρους στις δομές της, συνεπώς η όποια ανάλυση και αναρχική δράση στρέφεται ενάντια στον κομφορμισμό, την κανονικοποιήση και την ενσωμάτωση στις δομές της κυριαρχίας.

Ο ανθρωπισμός και ο ανθρωποκεντρισμός (όπως και ο ατομικισμός) σαν βασικές ιδέες του Διαφωτισμού, κληρονομημένες από την χριστιανική θεολογία, είναι επίσης βασικοί άξονες της σύγχρονης δημοκρατίας. Ασχέτως αν οι αποικιοκρατίες εξόντωσαν και τα σύγχρονα κράτη εξοντώνουν ανθρώπους, οι αντιλήψεις αυτές σαν βασικοί άξονες σκέψης, υπερτονίζουν το διαχωρισμό μεταξύ ανθρώπων και υπόλοιπης φύσης διαιωνίζοντας έτσι την πίστη στον πολιτισμό, την εξουσία και την οικοκτονία. Βασικά ιδεολογήματα της κυριαρχίας είναι επίσης η λεγόμενη πρόοδος, ο επιστημονισμός, η ανωτερότητα του δυτικού πολιτισμού έναντι άλλων κουλτούρων, όπως και ο ιστορικισμός και ο εξελικτισμός.

Το παγκοσμιοποιημένο τεχνοβιομηχανικό σύστημα επέφερε έναν τρόπο ζωής πλήρως εξαρτημένο από εξουσιαστικούς θεσμούς σε υπερμεγεθείς μαζικές κοινωνίες και πόλεις. Οι αρχέγονες κοινότητες αποτελούμενες από μικρό αριθμό ανθρώπων που διατηρούσαν αυτάρκεια και αυτοδιάθεση σε αρμονία με τη Γη πολεμήθηκαν και αφανίστηκαν σχεδόν τελείως. Παρ’ όλα αυτά επειδή η λήθη δεν εξαπλώθηκε ολοκληρωτικά μπορούμε ακόμα να γνωρίζουμε τις ρίζες μας σαν όντα, επιδιώκοντας έτσι την ολική απελευθέρωση στρεφόμενοι ενάντια στους πυλώνες της κυριαρχίας και επιδιώκοντας την αναβίωση ενός φυσικού τρόπου ζωής για κάθε πλάσμα της Γης. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι οι τεχνικές, η οικονομία και η επιστήμη που αναπτύσσονται στο βιομηχανικό πολιτισμό αντανακλούν την οργάνωση της κοινωνίας σε κάθε επίπεδο γι’ αυτό χρειάζεται συνολική αμφισβήτηση και εναντίωση στους θεσμούς.

Το εξουσιαστικό οικοδόμημα φαντάζει απροσπέλαστο, η ζωντάνια όμως του φυσικού κόσμου και των αδάμαστων πτυχών του εαυτού μας μας υπενθυμίζουν κάθε στιγμή ότι η συναίνεση μαζί του είναι συναίνεση στην αιχμαλωσία (σαν γενικευμένη πρακτική) και την εξόντωση του φυσικού κόσμου από την επέλαση της βιομηχανοποίησης σε ολόκληρη τη Γη. Προτάσσουμε τον αδιάλλακτο και συνεχή αγώνα ενάντια στο πολιτισμό και κάθε εξουσία!

Σύμπραξη για την αναρχία

Φεβρουάριος 2014

Για επικοινωνία:   adamasto@espiv.net

Ανακοίνωση (Απρίλιος 2016)

Ενημερώνουμε ότι η αναρχική ομάδα «σύμπραξη για την αναρχία» σταματάει να υπάρχει ως τέτοια. Οι σύντροφοι που την αποτελούσαμε συνεχίζουμε να δραστηριοποιούμαστε στα πλαίσια της έκδοσης του εντύπου «αδάμαστο» και της ενημέρωσης του ιστότοπου adamasto.squat.gr.

Η αναρχική ομάδα «σύμπραξη για την αναρχία» συστάθηκε το 2011 και δημοσίευσε το πρώτο της κείμενο με τίτλο «άμεση ή έμμεση η δημοκρατία είναι εξουσιαστική» την περίοδο των κινητοποιήσεων στην πλατεία Συντάγματος το καλοκαίρι του 2011.

Συνεχίζουμε να δραστηριοποιούμαστε για την προώθηση της αναρχίας με βάση τη  συνολική εναντίωση στη κυριαρχία. Ως εκ τούτου, η επιθυμία μας να μην συνεχίσουμε τη διατήρηση της συγκεκριμένης ομάδας δεν αποτελεί κάποιο είδος οπισθοχώρησης.